Stäng

Logga in

Ja tack till nyhetsbrev

Kontakta mig

Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig så snart vi kan.

Kontaktformulär
Skickar

Så här blir du kund hos oss

Vi på Hela Sveriges Assistans tycker att det ska vara enkelt att byta assistansanordnare. Därför hjälper vi dig i hela processen när du byter. Hur det går till för att bli kund hos oss beskrivs i tre enkla steg nedanför. Oavsett om du har personlig assistans idag eller om du behöver hjälp att söka för att få ett beslut, är du välkommen att kontakta oss

Telefon: 08-55 77 19 00     e-post: info@hsaab.se

Tre enkla steg för att bli kund

1. Mötet

Vi bestämmer tillsammans en tid för ett möte; antingen hemma hos dig, här på HSAs huvudkontor i Danderyd eller på annan plats du önskar. HSA finns i hela Sverige. Vi träffas och informerar om företaget, vad vi står för och vad som gör att Hela Sveriges Assistans skiljer sig från andra assistansbolag.

Vid mötet kan du ställa alla eventuella frågor du har. Vi lyssnar på dina önskemål, vad du vill ha ut av din assistans och vilka förväntningar du har.

2. Ett förslag

Utifrån vårt möte ger vi dig ett förslag på hur din personliga assistans kan se ut hos oss och vilket avtal vi tror skulle passa dig bäst.

3. Vi hjälper dig med det praktiska

 När avtalet är tecknat och du har bestämt ett datum där vi blir ny assistansanordnare, hjälper vi dig kring allt det praktiska. Vi hjälper dig att säga upp din tidigare assistansanordnare och vi sköter kontakten med Försäkringskassan eller din hemkommun så att allt går så smidigt och enkelt för dig som möjligt.


Avtal för personlig assistans

Hela Sveriges Assistans erbjuder två olika assistansavtal – för att skapa valmöjligheter för dig som kund, men också för att vi vet att alla är olika, och vill ha ut olika saker med sin personliga assistans. Det som skiljer de olika avtalen åt är hur du vill använda din assistansersättning.

Oavsett vilket avtal som passar din vardag bäst är grunderbjudandet detsamma; en personlig assistans anpassad efter ditt liv och din vardag.

Garantiavtal

För dig som vill ha det tryggt och enkelt

Garantiavtalet hos Hela Sveriges Assistans innebär ett tryggt avtal där vi på HSA ansvarar för att assistansersättning används på bästa sätt. Du väljer själv dina assistenter och vem som ska vara arbetsledare för uppdraget.

På Hela Sveriges Assistans har vi lång erfarenhet av alla de frågor som rör assistansersättning och dess budgetering. Det betyder till exempel att Hela Sveriges Assistans ser till att kostnaden för dina personliga assistenters eventuella utbildningar och omkostnader tas om hand.

Garantiavtalet är ett tryggt val för dig som vill försäkra dig om att det är enkelt med personlig assistans och vill slippa ta tänka på ekonomi och administration. Självklart redovisar vi hur alla dina assistanstimmar används.

Flexibelt avtal

För dig som vill ha stor möjlighet att påverka din assistansekonomi

Flexibelt avtal hos Hela Sveriges Assistans innebär ett avtal där du som kund får stort inflytande över hur din assistansersättning används och budgeteras. Precis som för Garantiavtalet väljer du här själv dina personliga assistenter och vem som ska vara arbetsledare i uppdraget.

När du väljer Flexibelt avtal får du som kund mycket frihet och stort inflytande över hur din assistansersättning ska användas. Du tar själv hand om budgetering av dina assistanstimmar och omkostnader. HSA erbjuder stöd och vägledning när du behöver det.

Flexibelt avtal passar dig som vill ha mycket frihet, och har god kunskap om budgetering och planering.


Vad händer sen?

På HSAs huvudkontor finns vi sedan tillgängliga för alla typer av assistansfrågor. Det kan vara frågor kring ditt beslut, rekrytering eller kvaliteten i assistansen.

Vilka assistenter du anställer väljer du själv men vi hjälper dig i hela rekryteringsprocessen. Oavsett om det gäller nyrekrytering eller anställning av assistenter som redan jobbar hos dig.

Arbetsledaren som du utser i din personalgrupp får en ordentlig utbildning innan start av personal på HSAs huvudkontor.

Vi schemalägger din assistans i ett schema som passar dig och som följer lagar och avtal.

När assistansen kommit igång

Några veckor efter att du blivit kund kommer vi att följa upp för att säkerställa att vi håller en god kvalitet i assistansen och att vi lever upp till dina förväntningar och önskemål.

Kontakta oss berättar vi mer