Stäng

Logga in

Ja tack till nyhetsbrev

Kontakta mig

Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig så snart vi kan.

Kontaktformulär
Skickar

Att garantera kvaliteten i din personliga assistans

Grunden för god kvalitet i din personliga assistans är den personliga arbetsledningen, där du som kund och arbetsledare kan styra assistansen i önskad riktning.
Men, för att höja kvaliteten ännu mer har vi skapat ordentliga rutiner där dina önskemål och synpunkter tas tillvara på. Detta svarar även mot Socialstyrelsens krav på vår verksamhet.

Dina förväntningar på den personliga assistansen styr

Din arbetsledare och dina assistenter ska ge dig det stöd du behöver i vardagen. Du kan förvänta dig att din arbetsledare och dina assistenter, tillsammans med dig, planerar och genomför de aktiviteter du önskar och behöver.
Vi har tagit fasta på dina önskemål och dina förväntningar och sammanställt det i din genomförandeplan. Planen beskriver de generella förutsättningar och önskemål som du har med din assistans.

Att följa upp och garantera kvaliteten

Eftersom att dina förväntningar eller förutsättningar kan komma att ändras kommer vi att följa upp att du är nöjd med din assistans. På så sätt får du en assistans som växer med dig och dina intressen. Varje år tar vi reda på att vi uppfyller dina behov och förväntningar med assistansen. Att du som kund är nöjd med din assistans följer vi även upp med vår egen kundenkät.

En viktig del i kvalitetsarbetet är att vara en assistansanordnare som ständigt blir bättre. Därför får du gärna komma med synpunkter och klagomål. Inget ämne är för stort eller smått. Vill du, går det bra att skicka in synpunkterna anonymt.

Förbättringsförslag

Som personlig assistent eller anhörig får du gärna använda formuläret nedan om du har förslag på förändringar och förbättringar. Du kan även maila till info@hsaab.se.

 

Om ditt ärende är akut och utanför kontorstid ringer du journummer 08-55 77 19 20

Kvalitetsgaranti
Skickar

Facebook

Kerstin- personlig assistent

”Jag tycker helt enkelt om att hjälpa människor, se till att de har det bra. Man lyssnar av och sätter sig inte över, eller gör något utan att fråga först. En del kan inte säga så mycket, så jag har lärt mig att se svaret i ansiktet.”

Kerstin- personlig assistent

”Jag tycker helt enkelt om att hjälpa människor, se till att de har det bra. Man lyssnar av och sätter sig inte över, eller gör något utan att fråga först. En del kan inte säga så mycket, så jag har lärt mig att se svaret i ansiktet.”
... Se merSe mindre

Har du som kund eller arbetsledare frågor eller behöver ett bollplank kring din assistans är du varmt välkommen att kontakta mig. Jag svarar även på frågor kring anställning och kollektivavtal från dig som personlig assistent.

Välkommen!

/ Linda, Kund- och personalansvarig

#vifinnsihelasverige

Har du som kund eller arbetsledare frågor eller behöver ett bollplank kring din assistans är du varmt välkommen att kontakta mig. Jag svarar även på frågor kring anställning och kollektivavtal från dig som personlig assistent.

Välkommen!

/ Linda, Kund- och personalansvarig

#vifinnsihelasverige
... Se merSe mindre

Vi vill tipsa om NPF-podden! 

För alla som är intresserade av frågor som rör barn med neuropsykiatriska diagnoser. Psykologen Bo Hejlskov Elvén och logopeden Ulrika Aspeflo svarar på frågor och ger handledning om hur man kan hjälpa barn med särskilda behov.

Du hittar första avsnittet här; http://bit.ly/2ISBsFO

Vi vill tipsa om NPF-podden!

För alla som är intresserade av frågor som rör barn med neuropsykiatriska diagnoser. Psykologen Bo Hejlskov Elvén och logopeden Ulrika Aspeflo svarar på frågor och ger handledning om hur man kan hjälpa barn med särskilda behov.

Du hittar första avsnittet här; bit.ly/2ISBsFO
... Se merSe mindre

Visa fler