Stäng

Logga in

Ja tack till nyhetsbrev

Kontakta mig

Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig så snart vi kan.

Kontaktformulär
Skickar

Att garantera kvaliteten i din personliga assistans

Grunden för god kvalitet i din personliga assistans är den personliga arbetsledningen, där du som kund och arbetsledare kan styra assistansen i önskad riktning.
Men, för att höja kvaliteten ännu mer har vi skapat ordentliga rutiner där dina önskemål och synpunkter tas tillvara på. Detta svarar även mot Socialstyrelsens krav på vår verksamhet.

Dina förväntningar på den personliga assistansen styr

Din arbetsledare och dina assistenter ska ge dig det stöd du behöver i vardagen. Du kan förvänta dig att din arbetsledare och dina assistenter, tillsammans med dig, planerar och genomför de aktiviteter du önskar och behöver.
Vi har tagit fasta på dina önskemål och dina förväntningar och sammanställt det i din genomförandeplan. Planen beskriver de generella förutsättningar och önskemål som du har med din assistans.

Att följa upp och garantera kvaliteten

Eftersom att dina förväntningar eller förutsättningar kan komma att ändras kommer vi att följa upp att du är nöjd med din assistans. På så sätt får du en assistans som växer med dig och dina intressen. Varje år tar vi reda på att vi uppfyller dina behov och förväntningar med assistansen. Att du som kund är nöjd med din assistans följer vi även upp med vår egen kundenkät.

En viktig del i kvalitetsarbetet är att vara en assistansanordnare som ständigt blir bättre. Därför får du gärna komma med synpunkter och klagomål. Inget ämne är för stort eller smått. Vill du, går det bra att skicka in synpunkterna anonymt.

Om ditt ärende är akut och utanför kontorstid ringer du journummer 08-55 77 19 20

Kvalitetsgaranti
Skickar

Facebook

Senaste nyhetsbrevet.

Här kan du läsa lite om vad vi gör på kontoret just nu och vår medverkan i Lions Parahockey Cup, Livets möjligheter och Hjultorget https://bit.ly/2qGf764

Du kan också få framtida brev direkt i din mailkorg genom att höra av dig till nyhetsbrev@hsaab.se

#nyhetsbrev #information #personligassistans

Senaste nyhetsbrevet.

Här kan du läsa lite om vad vi gör på kontoret just nu och vår medverkan i Lions Parahockey Cup, Livets möjligheter och Hjultorget bit.ly/2qGf764

Du kan också få framtida brev direkt i din mailkorg genom att höra av dig till nyhetsbrev@hsaab.se

#nyhetsbrev #information #personligassistans
... Se merSe mindre

3 dagar sedan

Hela Sveriges Assistans AB
Hur kan vi hjälpa en skadad hjärna att reparera sig själv?
Hjärnan under långvarig stress.

Dessa och många fler ämnen lär du dig mer om under Hjärnans dag 19 april.

Hur kan vi hjälpa en skadad hjärna att reparera sig själv?
Hjärnan under långvarig stress.

Dessa och många fler ämnen lär du dig mer om under Hjärnans dag 19 april.Hann du inte få biljett till Hjärnans Dag på Rival nu på torsdag den 19 april? Ingen fara, vi sänder LIVE hela dagen, både på Facebook och på www.hjarnfonden.se
... Se merSe mindre

Dom i Högsta förvaltningsdomstolen ger besked att  sondmatning är ett grundläggande behov.

Avgörande för många då man i bedömningar av personlig assistans gjort gällande att sondmatning inte är att räkna till grundläggande behov.

Näringstillförsel i form av sondmatning ingår således i begreppet måltid och är alltså ett grundläggande behov. 

Här kan du läsa domen i sin helhet: https://bit.ly/2EIQZUm

#personligassistans #grundläggandebehov #sondmatning

Dom i Högsta förvaltningsdomstolen ger besked att sondmatning är ett grundläggande behov.

Avgörande för många då man i bedömningar av personlig assistans gjort gällande att sondmatning inte är att räkna till grundläggande behov.

"Näringstillförsel i form av sondmatning ingår således i begreppet måltid och är alltså ett grundläggande behov. "

Här kan du läsa domen i sin helhet: bit.ly/2EIQZUm

#personligassistans #grundläggandebehov #sondmatning
... Se merSe mindre

Visa fler